Friday, July 21, 2017

6 CARA MUDAH UNTUK HILANGKAN BENGKAK TONSIL





6 Cara Mudah Untuk Hilang Bengkak Tonsil


1. Makan Aiskrim Vanilla

Ini cara yang sering di dengari oleh ibu-ibu. Makan aiskrim VANILA okey.. 
Cara ini paling mudah dan senang. Drive Thru terus sambar aiskrim dan anak akan makan terus. 
Tambahan mudah untuk pujuk anak-anak yang memang susah nak makan ubat. Elak ambil aiskrim yang perisa coklat atau strawberi.

Ini memang berjaya dan ianya telah dicuba oleh ramai kawan-kawan.Memang boleh surut bengkak tonsil.


2. Berkumur dengan air garam

Cara ini selalunya yang dewasa akan lalukan. 
Untuk anak-anak kalau anak dah boleh berkumur, boleh cuba cara ini. 
Ini bertujuan untuk matikan kuman-kuman yang ada di sekitar tonsil. 
Garam dibancuh dengan air suam dan kemudian sila berkumur.
Jangan sampai tertelan pula ya. Lakukan berulang kali hingga tekak rasa lebih selesa.


3. Rawat Dengan Vitamin Untuk Bengkak Tonsil (Tingkatkan Sistem Imunisasi)

Bagi kes yang berulang atau kekerapan tonsil membengkak, ini menunjukkan jangkitan kuman menyebabkan sistem pertahanan badan lemah. 
Cadangan terbaik untuk rawat bengkak tonsil dan hilangkannya boleh ambil Scotts Emulsion atau Nutriferon.


4. Air Lemon dan Madu

Elakkan minuman bersusu dan chocolate.  Boleh bagi anak minum air lemon suam campur madu, dan tolong elakkan anak minum milo buat sementara. 
Ciri-ciri anti-bakteria yang terdapat pada lemon boleh membantu melegakan sakit tekak. 
Jus lemon juga boleh membantu mengurangkan mukus atau lendir dan kahak yang terhasil dalam badan.
Jika diserang sakit tekak, selesema atau batuk berkahak, perbanyakkan minum air lemon yang dicampur dengan madu sedikit demi sedikit sepanjang hari.


5. Elakan Makan Makanan Pedas

Elakkan makan makanan yang pedas , sebab rasa pedas akan menggalakkan lagi bengkak pada tonsil tersebut. 
Bagi anak makan sup.boleh sediakn sup dan masukkan bawang putih. Ini bagus nak lawan bakteria di tekak anak.


6. Elak Ais Batu

Mungkin ada yang suka makan kedai, jadi beringatlah sebab sesetengah kedai guna ais yang tidak dimasak. Ini pun boleh buat bakteria membiak di kawasan tonsil.


Tonsil bengkak biasanya hanya diberikan antibiotik untuk lawan bakteria. Jadi bila doktor sarankan anak anda makan antibiotik, sila habiskan. Kalau tak, tonsil akan datang balik. Tetapi untuk tonsilitis yang serius sehingga makan ubat apa pun tak jalan, biasanya doktor akan mencadangkan tonsil dibuang. Moga artikel ini bantu kaum mak-mak untuk rawat dan cegah dari peringkat awal bila anak demam sebab tonsil bengkak.


Sumber: Mingguan Wanita


KLIK DISINI untuk pembelian terus Nutriferon


ATAU HUBUNGI SAYA PENGEDAR SHAKLEE




Haiza Yahya 
SHAKLEE ID : 1260416
SMS & WhatsApps: 0125924326
Email: haiza4378@gmail.com

KERAP DIJANGKITI SELESEMA BATUK DAN DEMAM?


KERAP DIJANGKITI SELESEMA BATUK DAN DEMAM?


Anda mungkin memerlukan NUTRIFERON.

Nutriferon adalah produk Shaklee yang dihasilkan bertujuan untuk ‘boost’ sistem perlindungan imuniti tubuh – interferon.

Interferon adalah sejenis protein yang dihasilkan oleh tubuh kita untuk melawan virus, sekaligus mengelakkan virus tersebut ‘membiak’ dalam tubuh kita.

Apa Nutriferon ni?


Adalah inteferon semulajadi di dunia yang HANYA dipaten oleh Shaklee dan TIDAK dijual di kedai2 biasa.

Ia dihasilkan drpd ekstrak 4 tumbuhan


✔ BIJI LABU
✔ BUNGA JAPANESE HONEY SUCKLE

✔ BIJI PLANTAGO
✔ BUNGA SAFFLOWER

Bahan ini mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh.


Apa gunanya interferon ni?


1. Meningkatkan sistem imun dalam masa 3 hari.
Interferon mampu meransang dan meningkatkan secara keseluruhan sist. Imun tubuh.

2. Melindungi dari influenza.
Melindungi dengan berkesab drpd virus, microb termasuk selesema, alergi dan influenza.

3. Meringankan stress dan kelesuan.
Meringankan kemudaratan yg disebabkan keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup sibuk.


Siapakah yang perlukan Nutriferon?

1. Mereka yang ingin kekal sihat
2. Mereka yang mempunyai masalah kesihatan
3. Individu yang selalu stress
4. Ibu yang menyusukan anaknya
5. Individu yang mengamalkan makan makanan secara tidak seimbang dan kehidupan yang aktif
6. Mereka yang banyak travelling & sentiasa bergerak
7. Sesiapa yang mempunyai sistem imunisasi yang rendah (biasanya, mereka ini mudah akan terjangkit, apabila orang sekeliling mereka tidak sihat)
8. Sesiapa yang mengidap selesema, demam, kanser / asma


Kenapa mesti memilih Nutriferon Shaklee?

1. Ia membantu meningkatkan kadar interferon di dalam badan secara semulajadi - Saintis telah mengenalpasti interferon sebagai satu faktor penting penyumbang kepada sistem imunisasi yang sihat. Nutriferon adalah satu-satunya supplemen tambahan yang dihasilkan oleh US oleh Pakar Imunisasi yang menjumpai interferon.

2. Ia dihasilkan oleh pakar imun, Dr. Yasuhiko Kojima, immunilogist dunia yang terkenal yang telah menemui interferon pada tahun 1954. Beliau telah membuat penyelidikan selama 40 tahun bagi mencari sebatian semulajadi untuk merangsang pengeluaran interferon dalam badan kita. Nutriferon Shaklee adalah satu-satunya supllemen perlindungan di US.

3. Campuran interferon yang dipatenkan – elemen tumbuh-tumbuhan penggalak. Nutriferon mempunyai MACH, 1 campuran interferon daripada ekstrak tumbuhan yang telah dipatenkan formula ekslusif yang mengandungi ekstrak labu, ekstrak safflower, ekstrak benih Asian Plantain dan ekstrak Japanese Honeysuckl.

4. Di sokong oleh 4 kajian klinikal ke atas manusia, Ujian klinikal ini mengesahkan kesihatan luarbiasa dan sokongan imunisasi hasil manfaat daripada campuran ekstrak proprietari yang ditemui di dalam Nutriferon.

5. Formula ekslusif dilindungi oleh 3 paten – Nutriferon disokong oleh 3 paten dan hanya boleh didapati melalui Shaklee dan Independent Distributor Shaklee sahaja. Formula yang unik dan berpaten ini hanya ekslusif di Shaklee.

6. Ia dibuat menurut sistem piawaian kualiti yang terbaik. Ia telah melalui ujian sistematik yang ketat untuk keselamatan, kesucian, potensi & prestasinya


KLIK DISINI untuk pembelian terus Nutriferon

atau hubungi saya pengedar shaklee anda.

Haiza Yahya 
SHAKLEE ID : 1260416
SMS & WhatsApps: 0125924326
Email: haiza4378@gmail.com

Thursday, July 20, 2017

CARA PALING SELAMAT UNTUK HILANGKAN KUTU KEPALA ANAK ANDA

Pasti ibu bapa akan serabut bila anak mula menunjukkan tabiat baru menggaru kepala. Lagi-lagi anak anak yang baru masuk Pra Sekolah , Tadika atau Pusat  Asuhan.

Anak anda terdedah kepada penyakit KUTU. nak tengok macam mana rupa kutu dibawah microscope? 


TANDA-TANDA ANAK ANDA DIJANGKITI KUTU KEPALA

  • Gatal yang kuat dipermukaan kepala yang disebabkan oleh bahan yang terdapat dalam air liur kutu.
  • Tanda-tanda merah pada permukaan kepala, leher dan belakang telinga. 
  • Terdapatnya telur-telur kutu yang kecil, bersinar dan berwarna putih. Kelihatan seperti kelemumur tetapi sukar untuk dikeluarkan.


NAK TAHU CARA ORGANIK MENYINGKIRKAN / MEMBASMI KUTU. 

Ini cara yang lazim digunakan. 


Cara Mudah dengan SHAKLEE BASIC H2.
Basahkan rambut anak anda titikkan basic H di tapak tangan dan usapkan di rambut anak anda buat macam syampoo rambut. 
Usap rambut anak dan belai dengan lembut rambut anak. 
So, gunalah cara ini yang ternyata lebih mudah.




Hubungi saya Pengedar Shaklee anda: 


Haiza Yahya 
SHAKLEE ID : 1260416
SMS & WhatsApps: 0125924326
Email: haiza4378@gmail.com


SHAKLEE BASIC H2 ORGANIC SUPER CLEANING CONCENTRAT

Kaedah Mencuci Secara Semula Jadi Tanpa Racun

Setiap botol Basic H2 Organic Super Cleaning Concentrate dengan kepekatan berganda ini sungguh selamat digunakan dan dilengkapi kuasa pembersihan yang tinggi untuk menanggalkan kotoran dan minyak dalam sekelip mata. Basic H² berkesan untuk membersihkan tumpahan susu, mengelap tingkap, menyental kotoran pada gril, dan1001 kegunaan lagi. Cubalah sendiri dan lihat betapa kagumnya anda!



Hanya Satu Pencuci Untuk Ribuan Kerja Rumah

  • Ultra-pekat: 16 auns boleh dicairkan menjadi 48 gelen pencuci berkuasa tinggi.
  • Pencuci serba guna: menanggalkan kotoran, gris dan minyak daripada sebarang permukaan yang boleh dicuci, di dalam dan di luar rumah.
  • Mencuci kotoran berminyak dan gris yang paling degil, tanpa meninggalkan kesan comot.
  • Dua kali lebih pekat berbanding rumusan Basic H² asal – hanya gunakan separuh sahaja.
  • Tidak perlu dibilas, tidak meninggalkan sebarang sisa sabun atau kesan palitan.


Gunakan Pada Sebarang Permukaan Yang Boleh Dicuci – Di Dalam atau Di Luar Rumah

  • Dinding, tingkap dan cermin
  • Kaunter dapur, jubin dan lantai
  • Peralatan
  • Dapur
  • Hiasan kayu
  • Periuk belanga
  • Perabot (Jangan gunakan dalam akuarium atau tangki air pengelap cermin kereta)


Cara Penggunaan Untuk Hasil Terbaik

Dapur, peralatan, perabot, hiasan kayu, dinding, keluli tahan karat, granit, marmar dan bilik mandi
  • 1⁄4 sudu teh + 16 oz. air dalam Penyembur Get Clean
Periuk belanga
  • 1⁄2 sudu teh + 1 gelen air suam
Tingkap dan cermin
  • 1-2 titis + 16 oz. air dalam Penyembur Get Clean
Lantai
  • 1 sudu besar + 1 gelen air
Kain benang biri-biri, nilon, fabrik berkualiti tinggi
  • 1⁄2 sudu teh dalam satu besen air suam


Tahukah Anda?


  • Kebanyakan pencuci serba guna mengandungi toksin yang boleh disedut atau diserap melalui kulit.
  • Pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon.
  • Pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan toksin saraf dan boleh merengsakan hidung.
  • Morpholine, sejenis toksin berbahaya, boleh mengakibatkan kerosakan hati atau buah pinggang.
  • Pencuci kaca mengandungi ammonia, sejenis racun yang boleh merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan.

Basic H2 Tidak Mengandungi Bahan-Bahan Ini Mahupun Bahan Berbahaya Yang LainKeunikan Shaklee


  • Selamat
  • Tidak toksik
  • Tiada gas beracun
  • Tiada bahan kimia berbahaya
  • Tanpa pewangi
  • Lembut pada tangan anda
  • pH seimbang
  • Tanpa klorin


Berkesan


  • Amat berkesan menanggalkan minyak. Ultra-pekat: 16 oz. Boleh dicairkan menjadi 48 gelen.


Mesra Alam


  • Rumusan semula jadi daripada sumber yang mapan (diekstrak daripada jagung dan kelapa)
  • Mudah biorosot
  • Tanpa fosfat
  • Bungkusan yang boleh dikitar semula
  • Tanpa bahan pewarna
  • Selamat untuk sistem septik dan pembetungan
Salain dari kegunaan diatas, terdapat juga pengunaan bagi penyakit kutu. mari klik link di bawah: 




Hubungi saya Pengedar Shaklee anda: 


Haiza Yahya 
SHAKLEE ID : 1260416
SMS & WhatsApps: 0125924326
Email: haiza4378@gmail.com

KEBAIKAN ZINC COMPLEKS SHAKLEE

Pernah dengar Vitamin Zink?


Jarang la.. sebab? Selalunya kita akan lebih buat penekanan vitamin untuk kulit dan tulang sahaja.

Sebenarnya tidak ramai yang tahu akan kelebihan dan kebaikan Zink.

Hari ini saya ingin share dengan anda kebaikan Zink Complex Shaklee.


KELEBIHAN dan KEBAIKAN Zink Complex Shaklee


1) Meningkatkan sistem imun
Membantu pengeluaran kelenjar thymus yang mengeluarkan T-cells untuk menentang cancer dan menghalang infection penyakit.

2) Diabetis
Membantu pengeluaran insulin dan mengekalkan fungsi insulin.

3) Kanser prostat
Zink dapat mengurangkan pembengkakan prostat sebanyak 70%.
4) Ovulasi wanita – wanita memerlukan zink untuk ovulasi.
Zink juga membantu pengucupan uterus membantu mengembalikan daya ketahanannya.
5) Memperbaiki radang kulit
Zink dapat memperbaiki radang kulit seperti jerawat.

6) Jerawat
Zink bertindak dengan mengawal selia jumpah testosteron dalam badan yang memainkan peranan dominan dalam menyebabkan jerawat. Zink juga menormalkan jumlah minyak kulit dan mengekalkan kulit yang sihat.

7) Kelesuan kronik

8) Mengekalkan deria bau
Mengekalkan deria bau yang sihat dan sensitif

9) Kemampuan seks lelaki
Zink yang secukupnya penting untuk keupayaan seks yang bertenaga dan meninggikan kiraan sperma

10) Gugur rambut / botak
Zink mengaktifkan 200 jenis enzim dan meransang regenerasi sel. Ini dapat memelihara pertumbuhan dan perkembangan sel

11) Membentuk kolagen
Zink membantu pembentukan protein dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kuku, kulit dan organ.

12) Penyembuhan luka yang cepat
Zink mempercepatkan pemulihan luka luar dan dalam dan memperbaiki alergy

13) Rabun malam
Zink / Zink Complex Shaklee adalah suatu khazanah lelaki



Zink di dalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda dari organ lain. 
Zink memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki. 
Kekurangan Zink dalam sistem tubuh boleh mengakibatkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat, impoten, perkembangan yang kecil atau pincang pada testikel, kiraan sperma yang rendah, kemerosotan fungsi seksual, 
penuaan pra-matang dan gugur rambut. 
Oleh yang demikian, zink amat diperlukan dari remaja hingga ke umur tua. 



Hubungi saya Pengedar Shaklee anda:


Haiza Yahya 
SHAKLEE ID : 1260416
SMS & WhatsApps: 0125924326
Email: haiza4378@gmail.com

Sunday, July 16, 2017

4 JENIS JERAWAT YANG POPULAR


Hai semua,

Hari ni haiza nak kongsikan perkara yang menjadi ketakutan para wanita dan lelaki..

JERAWAT !!!

Jerawat sebenarnya ada beberapa jenis dan ini antara 4 jenis yang paling popular tumbuh di wajah kita.


Pori tersumbat ataupun Whitehead





Bintik putih berlaku apabila pergerakan sebum permukaan kulit tersekat. Pada masa yang sama bakteria telah pun merebak dan terjadilah bintik putih.

Pori terbuka ataupun Blackhead





Blackhead ataupun bintik hitam pula bermula apabila liang halus pada permukaan kulit terbuka dan memberi ruang kepada udara melaluinya. Kemudian, melanin (penentu warna kulit anda) yang terkandung dalam sebum bertukar menjadi gelap (hitam) apabila terdedah kepada udara. Melanin yang bertukar menjadi gelap itulah yang anda nampak sebagai bintik hitam seperti di bawah.

Papule





Papule merupakan benjolan merah dan keras yang timbul pada permukaan kulit. Atau mungkin ada di antara anda lebih faham jika saya katakan ia seperti bintat. Saiznya agak kecil saja. Tidak melebihi 5mm pun.


Pustule





Keadaan jerawat pustule juga kelihatan bengkak seperti jerawat papule tetapi berbentuk kubah. Ia juga lebih sensitif.



Sumber: www.sinar.fm



Perawatannya akan saya kupas pada post yang akan datang.



Hubungi saya Pengedar Shaklee anda:


Haiza Yahya 
SHAKLEE ID : 1260416
SMS & WhatsApps: 0125924326
Email: haiza4378@gmail.com







Wednesday, July 12, 2017

PENGEDAR SHAKLEE KAWASAN GOMBAK

Hai ! Saya Nurul Haiza atau lebih senang dikenali sebagai Haiza . Dan saya adalah Pengedar Shaklee Gombak dan kawasan sekitar yang terbaik. Hubungi saya di nombor
012-592 4326  ( Haiza )

Anda mesti nak lebih nilai untuk setiap belian produk Shaklee kan ? Apa yang lebih baik dari kesan yang cepat dan konsultansi seperti pakar nutrisi kan ?


Sebab itu, sebagai Pengedar Shaklee Gombak yang terbaik, saya akan ajar cara pengambilan yang betul dan pantau kesan yang anda rasa.

Saya cukup kecewa bila ada pengedar yang kurang ambil berat dengan kesan produk Shaklee yang mereka jual.
Wassap 012-592 4326 Haiza

Saya Bukan Saja Hantar Tapi Bagi Servis Terbaik
Shaklee bukan hanya setakat bisnes bagi saya. Tetapi saya juga amalkan untuk masalah kesihatan dan kecantikan saya.

Sebab dengan hanya guna, belajar dan berkongsi barula saya boleh bantu lebih ramai orang untuk sihat. Antara servis yang saya sediakan ialah:
  • Penghantaran produk Shaklee ke sekitar Gombak .
  • Mengajar cara pemilihan dan cara pengambilan produk secara berkesan.
  • Pendaftaran ahli Shaklee untuk mendapatkan 15 – 25% potongan harga produk.
  • Konsultansi masalah kecantikan wajah menggunakan produk semulajadi dan berkualiti tinggi.
  • Melatih usahawan yang ingin menjana pendapatan 3,4 dan 5 angka dengan bisnes Shaklee.
Hubungi Saya 
Jangan lupa ya. Kalau nak produk Shaklee mesti hubungi saya Haiza di 012 - 592 4326

Singgah di blogs saya untuk mendapatkan banyak lagi mengenai product Shaklee di :

Carian berkaitan:
  • Pengedar Shaklee di Penjara Sungai Buluh
  • Pengedar Shaklee di Batu caves
  • Pengedar Shakle Gombak 
  • Pengedar Shaklee Selayang
  • Ejen Shaklee selayang
  • Ejen Shaklee batu caves
  • Cod Shaklee selayang
  • Cod Shaklee Penjara Sungai Buluh 
  • Cod Shaklee batu caves